Du får en automatisk påminnelse via SMS 24 timmar innan din bokade tid. Efter att dessa 24 timmar har passerat kan du inte längre avboka eller omboka, så tänk på att göra det i god tid.
Avbokning eller ombokning gör du själv online eller via SMS till 0761 90 32 33.
Vid avbokning mindre än 24 timmar innan bokad tid debiteras fullt pris om tiden flyttas fram mer än 7 dagar.
Vid ombokning inom 7 dagar debiteras halva priset.
Bokningar för mer än två personer måste avbokas minst 48 timmar innan. Om avbokning sker senare än så debiteras fullt pris. Detta för att ge andra möjlighet att boka lediga tider.
Jag förstår att förseningar kan ske. Därför är vissa tjänster, som exempelvis hårklippning, designade med viss flexibilitet. En klippning inklusive tvätt och styling tar ca 45 minuter, men tiden som bokas är 60 minuter för att ge utrymme för både dig och mig.
Om du blir försenad upp till 15 minuter, gör jag mitt bästa för att ändå kunna genomföra din behandling. Om din försening påverkar andra kunder eller schemat, debiteras dock fullt pris. Skulle jag ha möjlighet att ta emot dig trots förseningen utan att det påverkar någon annan, sker ingen debitering.
Om jag själv skulle bli sen, kontaktar jag dig så snart jag kan och gör mitt yttersta för att lösa situationen.
Jag förstår att oförutsedda händelser kan inträffa, och vid sjukdom eller akuta situationer gäller följande:
Avbokning vid sjukdom eller akut händelse måste ske via SMS till 0761 90 32 33 så snart som möjligt. Jag ser klockstämplingen på meddelandet och godkänner endast SMS – inga avbokningar via sociala medier, då dessa ofta missas.
Vid korrekt och snabb avbokning på grund av sjukdom kan jag ibland erbjuda en ombokning utan debitering, men detta bedöms från fall till fall.
Icke akuta frågor kan skickas via e-post till dysonbarbering@outlook.com eller via SMS, och jag svarar så snart jag har möjlighet.
Jag uppskattar mina återkommande kunder och vill ge något tillbaka till dem som visar lojalitet och förståelse för bokningspolicyn.
DB Ambassadörsprogrammet är för dig som regelbundet bokar tider och följer avbokningsreglerna.
Förmåner kan inkludera exklusiva erbjudanden, förtur vid nya tider eller en rabatt på en utvald behandling efter ett visst antal besök.
Mer information om detta program kommer under året, och utvalda kunder får en inbjudan baserat på sin bokningshistorik.
Med en stadig kundökning sedan 2024 var det dags att uppdatera policyn för att säkerställa en smidig bokningsprocess och minska sena avbokningar. Varje avbokning i sista stund innebär en förlorad inkomst och en missad möjlighet för någon annan att boka en tid.
Som företagare är jag medveten om de utmaningar vi alla möter, och jag försöker alltid vara så flexibel som möjligt. Samtidigt är min tid – precis som din – värdefull. Jag uppskattar er alla och hoppas att ni trivs hos mig lika mycket som jag trivs med att ha er här.
Tack för att ni hjälper mig att skapa en hållbar och rättvis bokningsstruktur. Ditt besök ska vara utomordentligt och det strävar jag alltid efter.
Varmaste hälsningar,
Amanda Dyson